3. DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO LIKWIDACJI SZKODY
Szkoda dotycząca pojazdu:
- dokumenty pochodzenia pojazdu (faktura zakupu, umowa kupna-sprzedaży),
- dowód rejestracyjny pojazdu,
- polisa OC ważna w dniu kolizji,
- dokumentacja obrazująca poniesione straty (rachunki za naprawę, holowanie, parkowanie itd.),
- oświadczenie o braku dobrowolnego ubezpieczenia Auto Casco na uszkodzony pojazd,
- dokumenty dotyczące: okoliczności zdarzenia (oświadczenie sprawcy, notatka Policji, wyrok Sądu) oraz braku ubezpieczenia OC u sprawcy szkody.
Szkoda osobowa(obrażenia ciała lub rozstrój zdrowia):
- określenie roszczenia,
- wszelka, będącą w posiadaniu poszkodowanego, dokumentacja medyczna dotycząca leczenia obrażeń powypadkowych,
- posiadane dowody poniesionych kosztów leczenia (rachunki, faktury),
- opinie i zaświadczenia lekarskie o potrzebie, ilości, okresie i rodzaju specjalnego odżywiania, stosowania określonych leków, konieczności opieki osób trzecich, rehabilitacji itp.,
- zaświadczenie o zarobkach utraconych w okresie pobierania zasiłku chorobowego i czasie rehabilitacji,
- zaświadczenie urzędu skarbowego o wysokości deklarowanego dochodu (kopie formularzy podatkowych),
- oświadczenie czy wypadek pozostawał w związku z zatrudnieniem,
- jeżeli w następstwie wypadku poszkodowany stał się niezdolny do pracy i dochodzi renty wyrównawczej – zaświadczenie o wysokości zarobków przed wypadkiem w ujęciu netto oraz decyzje rentowe ZUS,
- dokumenty dotyczące okoliczności zdarzenia (oświadczenie sprawcy, notatka Policji, wyrok sądu) oraz braku ubezpieczenia OC u sprawcy wypadku.
Szkoda, w której poszkodowany poniósł śmierć:
- określenie roszczenia (np. zadośćuczynienie, odszkodowanie za pogorszenie sytuacji życiowej, renta),
- akt zgonu,
- akt zawarcia małżeństwa (jeżeli uprawnionym jest współmałżonek),
- zaświadczenie o wspólnym zamieszkaniu w dacie wypadku,
- akty urodzeń dzieci (jeżeli uprawnionymi są dzieci poszkodowanego),
- rachunki (oświadczenia) o poniesionych kosztach pogrzebu,
- rachunek za nagrobek,
- dokumentacja wskazująca na dochody poszkodowanego przed wypadkiem oraz dochody Jego małżonka,
- decyzje ZUS o wysokości otrzymanej renty rodzinnej,
- dokumenty (będące w posiadaniu osoby uprawnionej) dotyczące okoliczności zdarzenia (oświadczenie sprawcy, notatka Policji, wyrok Sądu, postanowienie o umorzeniu dochodzenia wobec niewykrycia sprawcy), jak i braku ubezpieczenia OC przez sprawcę szkody, jeżeli jest on znany.