3.  DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO LIKWIDACJI SZKODY

Szkoda dotycząca pojazdu:

  • dokumenty pochodzenia pojazdu (faktura zakupu, umowa kupna-sprzedaży),
  • dowód rejestracyjny pojazdu,
  • polisa OC ważna w dniu kolizji,
  • dokumentacja obrazująca poniesione straty (rachunki za naprawę, holowanie, parkowanie itd.),
  • oświadczenie o braku dobrowolnego ubezpieczenia Auto Casco na uszkodzony pojazd,
  • dokumenty dotyczące: okoliczności zdarzenia (oświadczenie sprawcy, notatka Policji, wyrok Sądu) oraz braku ubezpieczenia OC u sprawcy szkody.

Szkoda osobowa(obrażenia ciała lub rozstrój zdrowia):

  • określenie roszczenia,
  • wszelka, będącą w posiadaniu poszkodowanego, dokumentacja medyczna dotycząca leczenia obrażeń powypadkowych,
  • posiadane dowody poniesionych kosztów leczenia (rachunki, faktury),
  • opinie i zaświadczenia lekarskie o potrzebie, ilości, okresie i rodzaju specjalnego odżywiania, stosowania określonych leków, konieczności opieki osób trzecich, rehabilitacji itp.,
  • zaświadczenie o zarobkach utraconych w okresie pobierania zasiłku chorobowego i czasie rehabilitacji,
  • zaświadczenie urzędu skarbowego o wysokości deklarowanego dochodu (kopie formularzy podatkowych),
  • oświadczenie czy wypadek pozostawał w związku z zatrudnieniem,
  • jeżeli w następstwie wypadku poszkodowany stał się niezdolny do pracy i dochodzi renty wyrównawczej – zaświadczenie o wysokości zarobków przed wypadkiem w ujęciu netto oraz decyzje rentowe ZUS,
  • dokumenty dotyczące okoliczności zdarzenia (oświadczenie sprawcy, notatka Policji, wyrok sądu) oraz braku ubezpieczenia OC u sprawcy wypadku.

Szkoda, w której poszkodowany poniósł śmierć:

  • określenie roszczenia (np. zadośćuczynienie, odszkodowanie za pogorszenie sytuacji życiowej, renta),
  • akt zgonu,
  • akt zawarcia małżeństwa (jeżeli uprawnionym jest współmałżonek),
  • zaświadczenie o wspólnym zamieszkaniu w dacie wypadku,
  • akty urodzeń dzieci (jeżeli uprawnionymi są dzieci poszkodowanego),
  • rachunki (oświadczenia) o poniesionych kosztach pogrzebu,
  • rachunek za nagrobek,
  • dokumentacja wskazująca na dochody poszkodowanego przed wypadkiem oraz dochody Jego małżonka,
  • decyzje ZUS o wysokości otrzymanej renty rodzinnej,
  • dokumenty (będące w posiadaniu osoby uprawnionej) dotyczące okoliczności zdarzenia (oświadczenie sprawcy, notatka Policji, wyrok Sądu, postanowienie o umorzeniu dochodzenia wobec niewykrycia sprawcy), jak i braku ubezpieczenia OC przez sprawcę szkody, jeżeli jest on znany.